Αθλητισμός vs Στρες: Η «φυσική» λύση ενάντια στο στρες

Posted by jmthinkplus 27/07/2020 0 Comment(s)

 

 

Κατά καιρούς έχουμε αναφέρει αρκετές φορές τα οφέλη του αθλητισμού για το σώμα μας. Ο αθλητισμός όμως έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις και στην ψυχική μας υγεία. Μια προπόνηση ή ένας αγώνας έχει πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα, από ένα καλλίγραμμο σώμα. 

Τα τελευταία χρόνια, πολλοί είναι οι ψυχίατροι και ψυχολόγοι που συνιστούν στα άτομα που υποφέρουν από στρες να ξεκινήσουν κάποιο είδος σωματικής άσκησης. Όσο πιο μεγάλη είναι η συμμετοχή κάποιου σε προγράμματα άσκησης, τόσο χαμηλότεροι θα είναι οι δείκτες του στρες του.

Τι είναι το στρες;

Ο όρος στρες (stress) προέρχεται από το λατινικό ρήμα stringere που σημαίνει συμπιέζω, σφίγγω. Τον 15ο αιώνα ο όρος χρησιμοποιούνταν για να περιγράψει προβλήματα υγείας ή πόνου. Στην αρχή του 20ού αιώνα ο όρος απέκτησε ευρύτερο και λίγο διαφορετικό περιεχόμενο. Έτσι σήμερα λέγοντας “στρες” αναφερόμαστε σε διαφορετικές καταστάσεις ή γεγονότα που μας προκαλούν αγωνία, θυμό, ένταση, ανησυχία και έντονο προβληματισμό, που μπορεί να επηρεάσουν την υγεία μας.

 

Το στρες δεν προέρχεται από το τι συμβαίνει στη ζωή μας. Προέρχεται από τις σκέψεις μας για το τι συμβαίνει στη ζωή μας. 

Andrew J. Bernstein

Ο αθλητισμός μειώνει το στρες

 

Το στρες υποχωρεί πιο εύκολα μετά από μια αθλητική δραστηριότητα. Η άσκηση έχει μια μοναδική ικανότητα να σας ζωντανεύει και να σας χαλαρώνει, να σας παρέχει τόνωση και ηρεμία για να αντιμετωπίσετε το στρες.

Ο λόγος είναι ότι η άσκηση επηρεάζει τη χημεία του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, η συγκέντρωση της σεροτονίνης στον εγκέφαλο αυξάνεται όταν ασκούμαστε. Πρόκειται για την ορμόνη που μπορεί να επέμβει στον έλεγχο της διάθεσης και την κατάσταση της συνείδησης. Ο αθλητισμός ακόμα διεγείρει την παραγωγή των ενδορφινών, τα φυσικά παυσίπονα του σώματος και τα ενισχυτικά της διάθεσης.

Γενικότερα, η εξωτερίκευση της έντασης όταν κάνουμε κάποια αθλητική δραστηριότητα, μειώνει τον εκνευρισμό και τις αρνητικές σκέψεις που πιθανόν να μας διακατέχουν κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης μέρας και μας αποφορτίζει νοητικά και συναισθηματικά.

Όλοι οι τύποι άθλησης (π.χ. τρέξιμο, περπάτημα, αεροβική γυμναστική, κολύμπι, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βάρη κ.ά.) είναι αποτελεσματικοί στο να μας ανακουφίσουν από το στρες. Ωστόσο, για να αισθανθούμε κάποια βελτίωση, χρειάζονται τουλάχιστον μερικές εβδομάδες, κατά τις οποίες θα ασκούμαστε με συνέπεια. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνονται μετά από 4 μήνες συστηματικής άσκησης.

Τι ακριβώς περιμένετε λοιπόν; Βγείτε έξω δοκιμάστε τις ικανότητές σας στον αθλητισμό και μειώστε το στρες σας. Με τη χαρακτηριστική ποιότητα των αθλητικών ειδών της Atlas Sportswear, ο αθλητισμός θα μπει για τα καλά στη ζωή σας.